Fhv. topembedsmand advarer: Islamister vil knuse vores skoler

0
4423
Jean-Pierre Obins bog ”Hvordan islam trænger ind i skolen” er udgivet på forlaget Ellekær.

En tidligere generalinspektør i det franske undervisningsministerium stod i 2004 bag en rapport, der beskrev, hvordan islam er en voksende trussel for det franske skolesystem. Siden er situationen kun blevet værre, skriver han i bogen “Hvordan islam trænger ind i skolen”, der netop er udkommet på dansk

Krav om forbud mod at læse de ”De tre små grise”, fordi grisen er et urent dyr; en kvinde, der klager over, at en lærer har brugt udtrykket ”griseri” om en muslimsk elevs lektiehæfte; et gymnasium, hvor alle selverklærede muslimske piger har droppet svømmeundervisningen; voksende udbredelse af ‘klor-allergi’ blandt muslimske elever, så de ikke kan komme i svømmehaller; skolekantiner, der kun serverer halal-mad; 10-årige drenge, der holder ramadan i klassen; 9-årige piger, der kommer i skoler iført hijab, som dækker alt undtaget ansigt og hænder; imamer, der kræver omklædningsrum og toiletter på skoler opdelt, så omskårne ikke blandes med ikke-omskårne; muslimske børnehavebørn, der reserverer vandhaner kun til muslimer.

Sådan lyder nogle af mange eksempler i bogen ”Hvordan islam trænger ind i skolen”, der er skrevet af en tidligere mangeårig generalinspektør i det franske undervisningsministerium, Jean-Pierre Obin. Bogen, der udkom i Frankrig i 2020, er netop kommet på dansk på forlaget Ellekær med den ildevarslende undertitel: ”Er forholdene i Frankrig et varsel for Danmark?”.

RAPPORT TIET IHJEL

Jean-Pierre Obin stod som generalinspektør i 2004 bag en rapport, der beskrev, hvordan republikkens verdslighedsprincip, dvs. kravet om at holde religion ude af skolerne, i stigende grad var under angreb fra muslimer.

Eksemplerne var allerede dengang mange. Om forsøg på at obstruere undervisningen i biologi og historie, om visse franske og filosofiske værker, som muslimer ikke ville læse, og om elever, som Skke ville tegne eller spille på et instrument, fordi det stred imod deres religion.

Der var også krav om afvisning af blandede køn til gymnastik, afvisning af skoleudflugter osv. Og der var eksempler på drenges overvågning og voldelige kontrol af piger; på aggressiv misionering i skoler og pres på både elever og lærere, der var mistænkt for at være ”vantro”.

Rapporten, som også beskrev forfølgelser af jødiske elever, burde have udløst et ramaskrig. Den beskrev mange underviseres fortvivlelse og magtesløshed, og den kom med en klar anbefaling om bedre uddannelse af lærere, mere håndfast ledelse og advarsel til politikerne mod at stikke hovedet i busken.

Men det var præcis hvad der skete. Tre gange nægtede den daværende franske undervisningsminister at offentliggøre rapporten, og da den endelig blev udsendt, blev konklusionerne forsøgt tiet ihjel. Man var bange for at ”provokere muslimerne unødigt”.

“En undersøgelse har vist, at 13 procent af lærerne i Frankrig har oplevet, at elever nægtede at ære ofrene for terrorangreb”.

MUSLIMSKE ELEVER HYLDEDE TERRORISTER

10 år senere kom terrorangrebet på satirebladet Charlie Hebdo i Paris. Her blev det på brutal vis understreget, at problemerne med islamisering kun er blevet værre. Angrebet på Hebdo og et efterfølgende skyderi i et jødisk supermarked kostede 17 mennesker livet. Men i dagene efter kunne franske medier afsløre, at den organiserede mindestund på landets skoler til ære for Hebdo-ofrene i hundredevis af tilfælde var blevet forstyrret eller forhindret af muslimske elever, der hyldede gerningsmændene.

Det samme er sket efter angrebet på spillestedet Bataclan og en række fortovscafeer i 2015, hvor 130 blev skuddræbt. En undersøgelse har vist, at 13 procent af lærerne i Frankrig har oplevet, at elever nægtede at ære ofrene for terrorangreb.
Jean-Pierre Obin beskriver i bogen, hvordan problemerne med islamisering bare bliver værre og værre. I 2018 oprettede undervisningsminister Jean-Michel Blanquet et indberetningssystem. Her kan undervisere indberette angreb på verdslighedsprincippet, de ikke selv kan håndtere. Et år kom der ca. 1000 indberetninger, men tallet er formentligt langt større.

“Det er toppen af et kæmpe isbjerg,” skriver Jean-Pierre Obin. En meningsmåling viste for eksempel i 2018, at 38 % af lærerne har oplevet, at elever kritiserer forbuddet mod at bære religiøs hovedbeklædning i de franske skoler. Andre tal viser islams negative indflydelse. En undersøgelse i grundskolens ældste klasser i departementet Bouches-du-Rhone, der omfatter Marseilles, har vist, at kun 6 % af de muslimske elever mener, at ”de nulevende arter er resultat af evolutionen”.

Den viste også, at 68 % af muslimerne satte religiøse principper over loven og at 41 % var enige i udsagnet ”Kvinden er først og fremmest sat i verden for at føde børn og opdrage dem”.

HELE VESTEN ER MÅLET

Jean-Pierre Obin mener, at islamisternes mål er at knuse den franske skole. For med sine verdslige principper står skolen for alt det, islamisterne ikke bryder sig om: Uddannelse af frie, selvstændige og rationelle individer.

Men det stopper ikke der. I et interview med Weekendavisen siger forfatteren:

”Frankrig er godt nok et af de få lande i verden, som har indskrevet verdsligheden i sin forfatning – men det er langtfra islamisternes eneste mål. Deres ambitioner gælder hele den vestlige verden, hvor arven fra oplysningstiden er en del af kulturarven. Storbritannien, Belgien, Italien … og naturligvis også Danmark”.

”Hvordan islam trænger ind i skolen” er udgivet på forlaget Ellekær.