Mads Korsholm, der har været idemanden bag Liberal Alliances’s store kampagnesucces de senere år, skal nu hjælpe Dansk Folkeparti til fortsat fremgang
Mads Korsholm, der som kampagnechef har været en af hovedarkitekterne bag Liberal Alliances store fremgang de seneste år, skal nu være kampagnechef i Dansk Folkeparti.
Mads Korsholm stoppede for nylig i Liberal Alliance og skal snart på barsel, men til sommer vender han retur til Christiansborg til en nyoprettet stilling som Dansk Folkepartis kampagnechef.
“Jeg glæder mig til at komme med på holdet i Dansk Folkeparti. Jeg har fulgt partiets kommunikative udvikling gennem det seneste års tid og har været imponeret over de legende og nytænkende takter,” siger Mads Korsholm.
“De sidste 15 år har budt på to borgerlige stortalenter i dansk politik. Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde for Alex Vanopslagh i knapt tre år. Nu får jeg lov til at arbejde for det andet stortalent; Morten Messerschmidt. Målet er det samme: Danmark skal have en borgerlig regering,” fortsætter han.
Humor og skarphed
Mads Korsholm har været kampagnechef i Liberal Alliance siden 2021, hvor han med sine humoristiske og opsigtsvækkende kampagner har sikret partiets politik stor udbredelse og opmærksomhed. Nu bliver det hans opgave, i tæt samarbejde med DFs øvrige medarbejdere og formand Morten Messerschmidt, at få Dansk Folkepartis politik ud til en endnu større kreds.
“Mads har vist en helt særlig evne til at få politiske budskaber ud over rampen. Med humor og skarpe budskaber har han gang på gang formået at skabe stor opmærksomhed med sine kampagner, og det passer perfekt ind i måden, vi gerne vil arbejde på i Dansk Folkeparti. Jeg har haft en rigtig god snak med Mads, han ser lige så optimistisk på DFs fremtid, som vi selv gør, og derfor har jeg store forventninger til vores kommende samarbejde,” siger Morten Messerschmidt – og fortsætter:
Styrket kommunikation
“Vi har over det seneste års tid styrket vores kommunikation massivt, blandt andet på de sociale medier. Vi når i dag meget længere ud med vores budskaber, end vi gjorde for bare et år siden. Det arbejde vil blive intensiveret i den kommende tid, og det vil Mads Korsholm kunne bidrage til sammen med vores øvrige, dedikerede medarbejdere”.
Mads Korsholm er 30 år. Han stammer fra Vestjylland og har arbejdet med salg i flere store virksomheder, inden han i 2020 kom til den borgerlige-liberale tænketank Cepos. Herfra kom han i 2021 til Liberal Alliance, først som kampagnechef og fra 2023 som kampagne- og digital chef.